Ajuda

  • Es pot beure l’aigua de l’aixeta?

    I tant. L’aigua de l’aixeta és potable, és a dir, aigua que poden ingerir les persones sense risc per a la seva salut.

  • Si de sobte l’aigua de casa meva té una aparença, un gust o una olor desagradables, es pot beure?

    En cas que, de manera puntual, l’aigua de casa teva surti tèrbola, amb un gust o una olor desagradables, et recomanem que et posis en contacte amb el nostre servei d’atenció al client.

  • Cal instal·lar dispositius domèstics, com ara els descalcificadors o filtres d’osmosi inversa, per millorar la qualitat de l’aigua?

    L’aigua de l’aixeta és potable i compleix totes les normatives de qualitat establertes per la legislació. Per això no cal adquirir cap dispositiu addicional per tractar aquesta aigua. Sí que s’ha d’assenyalar que si no es trien adequadament aquests dispositius, no es controlen regularment i no se’n fa el manteniment recomanat, poden aparèixer riscos per a la salut (contaminació per bacteris, desmineralització excessiva de l’aigua, concentracions elevades de sodi, etc.).

  • Què és el clor?

    El clor és el desinfectant d’aigua més utilitzat al món, per la seva efectivitat i fiabilitat per eliminar tota mena de microbis nocius que puguin contenir l’aigua, les canonades de subministrament o els dipòsits d’emmagatzematge. El clor que s’afegeix a l’aigua de consum humà és una dosi mínima de garantia sanitària —marcada per la legislació—, totalment inofensiu per a la salut de les persones.

    Per això l’Organització Mundial de la Salut (OMS) el recomana com el desinfectant més indicat per a l’aigua.

    De fet, la cloració de l’aigua potable és un dels avenços més significatius en la protecció de la salut pública.

  • Per què la cloració és la tècnica desinfectant més utilitzada al món per potabilitzar l’aigua?

    Perquè és el mètode que garanteix millor la desinfecció de l’aigua fins que arriba a les aixetes dels consumidors, impedint que proliferin els agents patògens als dipòsits d’emmagatzematge i les canonades de subministrament, i per la seva innocuïtat més que comprovada en les concentracions utilitzades. Per això, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) el recomana com el desinfectant més indicat per a l’aigua.

  • Quina quantitat de clor conté l’aigua de l’aixeta?

    Segons la normativa estatal vigent (Reial decret 140/2003), transposició de la Directiva europea 98/83/CE, la concentració de clor a l’aigua per al consum humà no ha de superar 1 mg/l, si bé és un paràmetre indicatiu. Tot i que la legislació estatal no estableix cap valor mínim per al clor lliure, diferents comunitats autònomes l’han fixat a través dels seus plans de vigilància, en la majoria dels casos, en un valor de 0,2 mg/l.

    Tenint en compte que el clor desapareix en funció del temps de residència a l’aigua i de la temperatura, entre altres factors, se’n controla el nivell per tota la xarxa de distribució. D’aquesta manera, si durant el recorregut fins a les llars dels consumidors el nivell d’aquest component baixa del límit indicatiu establert, des de la mateixa xarxa de distribució es dosifiquen petites quantitats de clor (recloracions) per garantir la qualitat sanitària de l’aigua.

  • És perjudicial per a la salut?

    L’OMS assenyala que, en les concentracions establertes per la legislació, el clor és totalment inofensiu per a la salut. Les concentracions màximes d’aquest component a l’aigua de l’aixeta establertes per aquesta organització garanteixen que no comporti cap risc per a la salut.

    De fet, la cloració de l’aigua potable és un dels avenços més significatius en la protecció de la salut pública, ja que, pel seu elevat poder letal contra bacteris i altres microorganismes, ha contribuït a prevenir i erradicar moltes malalties de transmissió hídrica. La presència d’una dosi de clor correcta després del tractament de l’aigua no comporta cap risc per a la salut i dona a l’aigua un efecte de protecció davant de contaminants, a més de ser un indicador de la seva desinfecció correcta. 

  • Per què jo noto un gust que no m’agrada a l’aigua i altres persones no?

    L’aigua conté certes substàncies dissoltes que s’hi han incorporat a la natura i que li donen un sabor característic. És natural. Aquestes substàncies dissoltes depenen principalment, entre altres factors, de l’origen de l’aigua (subterrani, superficial o marí) i de la composició geològica del terreny pel qual corre l’aigua.

    El gust es nota en canviar de tipus d’aigua, ja que passem d’una aigua a la qual estem acostumats a una altra a la qual no ho estem.

  • Què és la duresa de l’aigua?

    L’aigua adquireix el calci i el magnesi, que en determinen la duresa, en entrar en contacte amb els diversos tipus de terrenys pels quals circula el riu o l’aqüífer d’on procedeix. Per tant, el grau de duresa de l’aigua depèn del caràcter geològic del sòl que travessa des del seu origen. Així, un sòl calcari genera continguts més elevats de calç que un sòl granític. 

  • Les aigües dures són bones per a la salut?

    La duresa de l’aigua de l’aixeta no representa cap perill per a la salut humana, sinó tot el contrari: el calci i el magnesi, que caracteritzen la duresa de l’aigua, són essencials per a la salut.

    Una dieta rica en calci és fonamental per a la formació i el manteniment del teixit ossi, el funcionament correcte del sistema cardiovascular i la secreció d’hormones. Amb l’edat, es pot produir una pèrdua de massa òssia i poden aparèixer problemes d’osteoporosi, que es poden pal·liar, en part, amb una ingesta elevada de calci.

    En l’actualitat, l’aigua s’ha convertit en una font significativa d’ingesta de calci, tenint en compte que el consum de lactis ha disminuït. Així, doncs, el consum diari d’entre 1 i 1,5 litres d’aigua de l’aixeta aporta entre un 7% i un 15% de la quantitat diària recomanada d’aquest nutrient. A més, el calci té un paper important des del punt de vista dels requeriments nutricionals diaris dels nens, i s’estima que l’aigua de l’aixeta aporta entre el 15% i el 20% del calci diari necessari en la dieta dels nens i els adolescents.

    El magnesi és indispensable per a nombroses funcions cel·lulars, així com per a la mineralització òssia, la transmissió de l’activitat neuromuscular i del sistema nerviós central, i la funció cardíaca. Una ingesta d’entre 1 i 1,5 litres d’aigua de l’aixeta de la companyia  aporta entre un 5% i un 20% de la quantitat diària recomanada de magnesi.

  • Com es mesura la duresa de l’aigua?

    La duresa de l’aigua se sol expressar a través de la concentració de carbonat de calci (CaCO3) a l’aigua.

    Per això, segons el grau de duresa, l’aigua té diferents classificacions. Una de les més utilitzades és l’escala Merck:

    0 – 79 mg CaCO3/l…………………………. Aigua molt tova
     80 – 149 mg CaCO3/l……………………  Aigua tova
    150 – 329 mg CaCO3/l…………………… Aigua semidura
    330 – 549 mg CaCO3/l…………………… Aigua dura
    Més de 550 mg CaCO3/l……………….. Aigua molt dura

    La duresa de l’aigua també es pot expressar en graus francesos (°FH) o en graus alemanys (°DH). L’equivalència entre aquestes unitats i la duresa expressada en mg/l de carbonat càlcic és la següent:

    1 ºFH = 10 mg CaCO3/l
    1 ºDH = 17,8 mg CaCO3/l

  • Necessito saber la duresa de l’aigua per programar el rentavaixella. On la puc consultar?

    Totes les dades en relació amb l'aigua que consumeixes es troben al Web públic del Sistema d'Informació Nacional de l'Aigua. També pots trobar l'enllaç al nostre web a l'apartat La Teva Aigua / Control de qualitat de l'aigua. 


  • N’hi ha prou amb beure 1,5 litres d’aigua al dia?

    És difícil establir la quantitat exacta d’aigua que una persona ha de beure diàriament, ja que les necessitats solen variar depenent de diversos factors, com ara l’activitat física, el clima, l’edat i el sexe, entre d’altres.

    Es recomana que una persona adulta sana consumeixi 1 ml d’aigua per cada quilocaloria que ingereix al dia, és a dir, entre 2 i 3 litres d’aigua diàriament.

    D’aquesta quantitat, entre un 75% i un 80% s’ha d’obtenir de les begudes (bàsicament, aigua, llet, sucs, infusions, brous, etc.), mentre que el 20% o el 25% restant ha de procedir d’aliments sòlids, com ara la fruita i la verdura.
     

  • Saps com es recomana començar i acabar el dia?

    Quan dormim, perdem aigua. Per això és recomanable beure’s almenys un got abans d’anar a dormir i un altre en llevar-se.

  • Per què és important estar ben hidratats?

    Quan transpirem, el nostre cos perd aigua i sals minerals. El 99% de la nostra suor no és més que aigua, però també conté minerals com ara el sodi, el potassi, el ferro i el magnesi.

    Una bona hidratació permet recuperar els valors d’aigua que necessita l’organisme i evitar certs trastorns, com ara vòmits, mals de cap, cansament, pell seca, etc., símptomes característics de la deshidratació.

  • Saps per què no hem d’esperar a tenir set per beure aigua?

    Hem de compensar com més aviat millor la pèrdua d’aigua que pateix el cos diàriament (més de 2 litres) per evitar que comenci el procés de deshidratació.

    Per això és molt important que no esperem a tenir la sensació de set per beure aigua, ja que aquest símptoma és una característica pròpia de la deshidratació.

  • Hem de beure més aigua quan fem exercici?

    És fonamental beure mig litre d’aigua dues hores abans de fer exercici per tenir una bona hidratació i deixar temps al cos perquè n’elimini l’excedent.

    Durant l’exercici, és recomanable hidratar-se en intervals regulars per reemplaçar tota l’aigua que es perd a través de la suor. Després de fer exercici, és essencial beure aigua per recuperar-se adequadament.

  • L’aigua de l’aixeta és bona per a un atleta d’elit?

    Sí, l’aigua de l’aixeta és bona per a un atleta d’elit i per a qualsevol persona que faci esport.

  • Els nens poden beure aigua de l’aixeta?

    L’aigua de l’aixeta és saludable per a adults i per a nens. És important que els nens facin aturades obligatòries en els entrenaments o jocs per beure la quantitat d’aigua suficient i hidratar-se. 

  • Les persones grans s’han d’hidratar més?

    En el cas de les persones grans, és fonamental controlar-ne el consum d’aigua, ja que amb l’edat es produeixen canvis en la funció renal i una disminució important de la sensació de set.

  • Sabíeu que es recomana beure més aigua si tenim la grip o diarrea?

    El refredat comú, la grip i les diarrees comporten sovint deshidratació, de manera que en aquests estats és necessari beure aigua regularment.


  • Per què és millor dutxar-se que banyar-se?

    És millor dutxar-se perquè cada minut que passem sota la dutxa amb l’aixeta oberta podem gastar fins a uns 10 litres d’aigua. 

  • Quines plantes són les que requereixen un consum d’aigua menor?

    Les plantes que requereixen un consum d’aigua menor són els arbustos, les plantes autòctones i les resistents. Són plantes igualment boniques i consumeixen menys aigua.

  • Quina és la millor hora per regar el jardí?

    A primera hora del matí o al vespre, ja que aprofitem més l’aigua perquè no s’evapora tan ràpidament.

  • Després de cuinar, on llenço l’oli?

    S’aconsella retirar l’oli de la paella amb paper absorbent i tirar-lo a les escombraries, o bé recollir-lo, un cop fred, en un envàs de plàstic hermètic i portar-lo a un punt de recollida perquè pugui ser reciclat. No el llencis a l’aigüera perquè l’oli i l’aigua no es barregen i és molt difícil eliminar-lo a les depuradores.

  • Per què es recomana no llençar pintura a l’aigüera?

    Es recomana no llençar pintura a l’aigüera perquè és un material molt contaminant. Us aconsellem que la deixeu assecar fins que obtingueu una massa sòlida i aleshores la porteu als centres de recollida municipals.

  • I les burilles, les podem llençar al vàter?

    No llenceu les burilles al vàter perquè contenen nicotina i quitrà, substàncies que es dissolen fàcilment a l’aigua i que són contaminants, fins i tot en petites concentracions, i és molt difícil eliminar-les en el procés de depuració. Llenceu les burilles dels cigarrets a les escombraries un cop estiguin ben apagades. 

  • Quins altres materials no convé llençar al vàter?

    Les tovalloletes humides, els medicaments, els bastonets, els plàstics, les gases, les compreses i els preservatius no s’han de llençar al vàter, ja que poden obstruir les canonades i afectar l’entrada de l’aigua residual a les depuradores. Us aconsellem que poseu un petit contenidor al bany per llençar aquests residus sòlids.


  • On puc consultar les tarifes d’aplicació al meu municipi?

    A l’apartat  “Tarifes” pots accedir a la informació específica del teu municipi. Aquí pots consultar les tarifes vigents, així com les possibles bonificacions que hi hagi disponibles.

    Així mateix, al peu de pàgina de les factures periòdiques hi ha la informació sobre la publicació de les tarifes als butlletins oficials de la província, que pots consultar al web oficial.

  • A casa som més de 4 persones, puc obtenir cap bonificació?

    A l’apartat “Bonificacions i fons socials" pots consultar si hi ha bonificacions aplicables en funció del nombre d’usuaris del domicili de subministrament. Així mateix, en cas que hi hagi cap bonificació aplicable, cal que el titular del contracte o una persona autoritzada faci una sol·licitud fefaent i presenti la documentació corresponent, d’acord amb la informació que s’inclou a l’apartat del web indicat anteriorment.

    En cas de dubte, posa’t en contacte amb nosaltres a través dels  canals d'atenció al client.

  • Estic censat al meu municipi, puc tenir cap bonificació?

    Estar censat al municipi no comporta l’aplicació d’una tarifa bonificada. D’altra banda, pots consultar a l’apartat “Bonificacions i fons social" si hi ha altres bonificacions aplicables. En cas de dubte, et demanem que et posis en contacte amb nosaltres a través dels canals d'atenció al client.

  • Quines ajudes o bonificacions puc tenir?

    A l’apartat  “Bonificacions i fons social” pots consultar si hi ha ajuts, tarifes reduïdes o bonificacions aplicables en funció de la situació social del titular del contracte (pensionista, família nombrosa o renda mínima d’inserció) aprovades pel teu ajuntament.

    Si vols rebre més informació o fer cap consulta, et demanem que et posis en contacte amb nosaltres a través dels canals d'atenció al client.

  • Què he de fer si rebo un avís de tall de subministrament i no puc fer front al deute?

    Posa’t en contacte amb nosaltres a través dels nostres canals d’atenció al client i estudiarem el teu cas.

  • Em poden tallar el subministrament per manca de pagament?

    Les gestions d’impagats del servei es porten a terme segons el que estableix la normativa vigent, sigui el reglament, ordenances, etc. Es pot consultar a l’apartat “Normativa del servei”.

    En cas que rebis una notificació d’avís de tall i no puguis fer front a la factura, posa’t en contacte amb nosaltres a través dels nostres canals d’atenció al client i estudiarem el teu cas.

  • En quin termini es restablirà el meu subministrament?

    El servei es restablirà com a màxim el dia hàbil següent després d’haver solucionat les causes que van originar la suspensió. 

  • Per quins altres motius es pot suspendre el meu subministrament?

    L’entitat subministradora pot suspendre el subministrament en els casos següents. A petició teva, per baixa definitiva del subministrament. Pots fer aquesta gestió a través de la nostra àrea de clients trucant al nostre telèfon d’atenció al client. Per baixa d’ofici, a requeriment de la mateixa entitat subministradora, per incompliment d’alguna de les obligacions per part del perceptor del servei. Algunes de les principals causes que poden motivar la suspensió són l’impagament de les factures dins dels terminis establerts per l’entitat subministradora, el frau o la reincidència. Per a més informació, pots consultar l’apartat “Normativa del Servei”


  • Com puc consultar les meves factures?

    Sempre que vulguis, pots consultar les teves factures a través de l’àrea de clients. Recorda que per poder fer les teves gestions en línia has d’estar-hi registrat. Si encara no hi estàs registrat, pots donar-te’n d’alta molt fàcilment (vegeu com em puc registrar a l’àrea de clients).

  • Com puc passar-me a la factura digital?

    Has d’estar registrat a l’Àrea Privada. Si encara no hi estàs registrat,  dona-te’n d’alta ara.
    Si ja estàs registrat a l’oficina de la teva Àrea privada, entra-hi amb el teu usuari i la teva contrasenya i accedeix a la secció “Activar el servei” de  Factura digital. Cada vegada que s’emeti una factura, t’arribarà un avís de disponibilitat a través del qual podràs descarregar-la directament.

  • No entenc la factura de l’aigua. Què es paga exactament?

    Els contractes d’alta en el subministrament d’aigua potable estan subjectes a les tarifes corresponents d’acord amb la legislació vigent. Generalment, la factura del servei sol incloure les tarifes de l’aigua i la conservació del comptador i del clavegueram, el titular dels quals en la gran majoria de casos és la concessionària del servei. D’altra banda, també s’hi inclouen taxes ambientals, en concepte de cànons, el titular de les quals és la comunitat autònoma, i, finalment, pot portar inclosa la taxa d’escombraries, amb titularitat municipal. Així, doncs, de l’import final de la factura, generalment entre el 35% i 50% es correspon amb la tarifa de l’aigua, i la resta es reparteix entre impostos (IVA), tributs, etc.

    Així mateix, a la factura de subministrament del teu domicili s’inclou tant la informació dels diferents conceptes d’aplicació, en els quals pots identificar-ne la titularitat, com la informació de les publicacions als butlletins oficials de les tarifes que s’apliquen, perquè les puguis consultar en cas que ho consideris necessari.

    Si vols rebre més informació o fer cap altra consulta, posa’t en contacte amb nosaltres a través dels  canals d’atenció al client.

  • Qui aprova les tarifes de l’aigua?

    L’ajuntament és el responsable d’aprovar les tarifes del servei aplicables al municipi i la Comissió de Preus és l’organisme encarregat d’autoritzar-les. Un cop aprovades i autoritzades, les tarifes es publiquen al butlletí oficial corresponent.  

  • Què és la quota de servei?

    Aquesta quota garanteix la disponibilitat immediata i l’accés permanent al servei d’aigua. És un import fix que es calcula segons el cabal nominal (és a dir, la quantitat estàndard d’aigua que passa pel teu comptador). Si vols més informació sobre les tarifes i els diferents tipus d’habitatge, consulta el web de la teva entitat subministradora. 

  • Què és la quota de clavegueram?

    La quota de clavegueram la recapten algunes empreses subministradores per compte dels ajuntaments. Es destina a la conservació i el manteniment de la xarxa de clavegueram. 

  • Quina és la periodicitat de la factura de l’aigua?

    De manera general, els consums es facturen cada dos o tres mesos segons el municipi, per períodes de subministrament vençuts, en compliment del Reglament del servei d’aigua. El primer període es compta des de la data de posada en servei del subministrament.

  • Puc sol·licitar un canvi de periodicitat o freqüència per a la meva factura?

    Hi ha la possibilitat d’acollir-se a una modalitat de pagament mensual (12 Gotes), a través de la qual cada mes es paga una quota fixa i al cap de 12 mesos es regularitza la situació en funció de la facturació real. Aquesta nova modalitat de pagament no suposa cap canvi contractual. Es llegeix el comptador i es factura amb la mateixa regularitat de sempre. Pots revisar les condicions del pla i veure com contractar-lo a l’apartat corresponent del web

  • He rebut la factura de l’aigua i m’han facturat en el tram més alt. Què vol dir?

    La tarifa de l’aigua inclou una quota fixa de servei i una quota variable de consum. La segona s’aplica per trams de consum, per incentivar un ús eficient de l’aigua, i premia els usos més responsables i penalitza un ús excessiu de l’aigua, a través de l’assignació d’un preu per metre cúbic, que s’incrementa a mesura que es va superant cada tram.

    Si vols rebre més informació o fer cap altra consulta, posa’t en contacte amb nosaltres a través dels canals d'atenció al client.

  • El meu consum d’aigua és zero i, no obstant això, pago una quota de servei. Per què?

    La tarifa de l’aigua inclou una quota variable de consum i una quota fixa de servei. Aquesta segona s’aplica per garantir la disponibilitat immediata i l’accés permanent al servei de l’aigua, i té un import fix per cada període de facturació, que s’aplica segons el tipus del diàmetre del comptador.

    Si vols rebre més informació o fer cap altra consulta, posa’t en contacte amb nosaltres a través dels canals d'atenció al client.

  • Necessito un duplicat de la factura del meu subministrament, on podria dirigir-me?

    Pots fer-ho d’una manera fàcil i ràpida mitjançant la nostra àrea de clients o també a través del nostre telèfon d’atenció al client.

  • A qui he de trucar si no tinc cap fuita d’aigua però crec que el meu consum és més elevat del que és habitual?

    Per descartar qualsevol tipus d’escapament, et recomanem que verifiquis tota la instal·lació interior de casa teva i també la situada a la sala de comptadors d’aigua de la finca (generalment, a l’entrada de l’edifici). En aquest cas, a excepció de l’equip de mesurament instal·lat, el manteniment, la conservació i la reparació de la resta de la instal·lació en cas d’avaria o fuita correspon al client o a la comunitat de propietaris de la finca. Si tens cap dubte sobre com revisar una possible fuita a la instal·lació interior o de la finca, truca’ns al nostre telèfon d’avaries (disponible 24 hores al dia, 365 dies a l’any). Així mateix, si has comprovat que no hi ha cap fuita a la instal·lació interior o de la finca però el consum segueix sent més elevat de l’habitual, truca’ns al telèfono d'atenció al client i farem tot el possible per ajudar-te.


  • Com podria pagar la meva factura de l’aigua?

    Disposem de diversos canals de pagament perquè tinguis la màxima flexibilitat:

    • Domiciliació bancària: canal de pagament més fàcil i còmode utilitzat per la majoria de clients. Només has de facilitar-nos el número de compte bancari en format IBAN (2 lletres, 2 xifres de control i 20 xifres més) i el document SEPA signat. Domicilia ara els teus rebuts còmodament a través de l’Àrea de clients.
    • A l’apartat Pagament de factures del mateix web trobaràs l’opció de pagament en línia amb targeta de crèdit o dèbit. Hauràs de disposar de la informació següent: codi CPR, emissora, referència, identificació i import que es mostra a la part inferior de la factura al costat del codi de validació bancària del pagament.
    • Telèfon d’atenció al client.
    • Si et desplaces a alguna de les entitats col·laboradores que es mostren a la part inferior de la factura, podràs pagar en metàl·lic o amb targeta bancària presentant el document de validació bancària que t’hem fet arribar.
    • Si et desplaces a les nostres oficines d’atenció al client, només podràs pagar a través de targeta de crèdit o de dèbit o sol·licitar un document de pagament per pagar en efectiu a les nostres entitats col·laboradores.
  • He de ser client de ”la Caixa” per poder pagar les factures a través de ServiCaixa?

    No, no cal que siguis client d’aquesta entitat, ni tampoc que siguis usuari de la Línia Oberta de ”la Caixa”. Recorda que també pots fer el pagament a través de les nostres entitats col·laboradores, mitjançant l’Oficina Virtual o a través de La Caixa - Pagaments Online, amb qualsevol targeta de crèdit (Visa/Mastercard) o de dèbit.

  • La meva targeta bancària ha de ser de ”la Caixa” per poder efectuar pagaments en línia?

    No, no cal que ”la Caixa” sigui l’entitat emissora de la targeta. Només cal que tinguis una targeta de crèdit activa (Visa/Mastercard) o de dèbit.

  • El pagament en línia té cap cost afegit?

    No. Els pagaments efectuats en línia no tenen cap cost addicional.


  • He comprado mi primera vivienda. ¿Tengo que dar de alta el agua?

    Sí, tienes que darla de alta y puedes realizarlo a través de cualquiera de los canales de contacto que tenemos a tu disposición aportando la siguiente documentación:

    • D.N.I del titular. En caso de que no se presentara el titular:
      • Autorización firmada por el titular.
      • D.N.I de ambos (titular y autorizado).
    • En caso de que el titular sea una persona jurídica (empresas) :
      • C.I.F de la empresa.
      • Escritura de constitución de la empresa.
      • D.N.I de gerente o administrador, en caso de no presentarse, se deberá aportar autorización firmada por este junto con el DNI de ambos.
    • Datos de domiciliación bancaria (IBAN)
    • Correo electrónico y teléfono.
    • En caso de propietarios: Escritura de propiedad o nota simple del registro.
    • En caso de inquilinos: Contrato de arrendamiento, junto con la autorización del propietario y D.N.I del propietario.
    • Licencia de 1ª ocupación en caso que la vivienda tenga menos de 10 años.
    • Declaración responsable de 2ª ocupación, para viviendas con antigüedad superior a 10 años.
    • Tasas de Derechos de enganche: Únicamente para los municipios de Monforte del Cid, Sant Joan D’Alacant y Mutxamel.
  • Tengo un local o empresa. ¿Qué documentación necesito para dar de alta un suministro?

    Como norma general necesitarás la documentación siguiente:

    • D.N.I del titular. En caso de que no se presentara el titular:
      • Autorización firmada por el titular.
      • D.N.I de ambos (titular y autorizado).
    • En caso de que el titular sea una persona jurídica (empresas) :
      • C.I.F de la empresa.
      • Escritura de constitución de la empresa.
      • D.N.I de gerente o administrador, en caso de no presentarse, se deberá aportar autorización firmada por este junto con el DNI de ambos.
    • Datos de domiciliación bancaria (IBAN).
    • Correo electrónico y teléfono.
    • En caso de propietarios: Escritura de propiedad o nota simple del registro.
    • En caso de inquilinos: Contrato de arrendamiento, junto con la autorización del propietario, D.N.I del propietario y justificante de la propiedad (nota simple del registro o escritura).
    • Tasas de Derechos de enganche: Únicamente para los municipios de Monforte del Cid, Sant Joan D’Alacant y Mutxamel.

    LOCALES CON ACTIVIDAD COMERCIAL

    • Documento ambiental correspondiente, emitido por el servicio de disciplina urbanística.
    • Documento que acredite el CNAE.

    LOCALES SIN ACTIVIDAD

    • Decreto favorable emitido por el servicio de disciplina urbanística.
  • ¿En qué consiste el importe del contrato de suministro de agua?

    El contrato de suministro incluye los derechos de suministro que se abonan una sola vez en la firma del contrato. 

    • Venta de contador.
    • Gastos de servicio.
  • ¿Cuánto tiempo tardaré en tener agua después de hacer el alta de suministro?

    Tras hacer la contratación, si tú vivienda o local tiene conexión de agua y la instalación está preparada, sólo hay que colocar el contador, tendrás agua en un máximo de 24 horas, siempre y cuando la instalación reúna las condiciones necesarias y nos facilites el acceso a la vivienda.

  • ¿Qué tengo que hacer para cambiar el titular del servicio?

    Puedes realizarlo a través de cualquiera de los canales de contacto que tenemos a tu disposición aportando la siguiente documentación:

    EN TODOS LOS CASOS

    • D.N.I del titular. En caso de que no se presentara el titular:
      • Autorización firmada por el titular.
      • D.N.I de ambos (titular y autorizado).
    • En caso de que el titular sea una persona jurídica ( empresas) :
      • C.I.F de la empresa.
      • Escritura de constitución de la empresa.
      • D.N.I de gerente o administrador, en caso de no presentarse, se deberá aportar autorización firmada por este junto con el DNI de ambos.
    • Datos de domiciliación bancaria (IBAN)
    • Correo electrónico y teléfono.
    • Lectura del contador tomada el mismo día que se va a realizar la gestión.
    • En caso de propietarios: Escritura de propiedad o nota simple del registro.
    • En caso de inquilinos: Contrato de arrendamiento, junto con la autorización del propietario, D.N.I del propietario.

    VIVIENDAS 

    • Licencia de 1ª ocupación en caso que la vivienda tenga menos de 10 años.
    • Declaración responsable de 2ª ocupación, para viviendas con antigüedad superior a 10 años.

    LOCALES CON ACTIVIDAD COMERCIAL

    • Documento ambiental correspondiente, emitido por el servicio de disciplina urbanística.
    • Documento que acredite el CNAE.

    LOCALES SIN ACTIVIDAD

    • Decreto favorable emitido por el servicio de disciplina urbanística.
  • Me he mudado de domicilio. ¿Tengo que realizar una nueva alta o puedo subrogarme al contrato que había anteriormente en mi nueva vivienda?

    Cuando una vivienda es ocupada por una persona distinta a la que firmó el contrato de suministro, es necesario realizar un cambio de titularidad o un nuevo contrato.

    Una subrogación es una gestión que puede formalizarse por fallecimiento o separación del cónyuge y/o fusión de empresas. Supone una subrogación directa de los todos los derechos y obligaciones del anterior contrato de suministro y no supone coste alguno.
     

  • ¿Debo permitir la entrada a mi domicilio del personal de la empresa suministradora?

    Sí. Los solicitantes de un suministro deben permitir a la entidad suministradora la colocación de los elementos necesarios, así como permitir la entrada al personal autorizado y acreditado por la entidad, con el fin de poder realizar todas las comprobaciones relacionadas con el suministro.

  • ¿Quién se encarga de la conexión y desconexión de los contadores?

    La conexión y desconexión del contador o aparato de medida la lleva a cabo la entidad suministradora, que podrá precintar la instalación y es la única autorizada para desprecintarla.

  • ¿Dónde se coloca la batería de contadores?

    Las baterías de contadores divisionarios se instalan en los locales o armarios destinados exclusivamente a tal efecto. Los armarios deben estar situados en la zona de uso común de la planta baja del inmueble y deben contar con acceso directo desde la entrada. Se instala una válvula de retención en el origen de cada montante y en su punto de conexión con la batería de contadores divisionarios para impedir retornos de agua a la red de distribución.

  • ¿Qué tipos de contadores o equipos de medición hay?

    Como norma general y para los inmuebles con acceso directo a la calle, el cálculo y control de consumos se efectuará mediante:

    • Batería de contadores: cuando hay más de una vivienda o local, es obligatorio instalar un contador para cada uno, aparte de los necesarios para los servicios comunes.
    • Contador único o general: cuando el inmueble o finca sólo tiene una vivienda o local, en suministros provisionales para obras y en polígonos en proceso de ejecución de obras, mientras no se reciban las redes de distribución interior.
  • ¿Tengo que solicitar o notificar a la entidad suministradora un aumento de caudal contratado?

    Sí. Los clientes deben utilizar el agua suministrada en la forma y para el uso contratado. Por lo tanto, tienes que solicitar a la entidad suministradora la autorización pertinente para cualquier modificación de las instalaciones que implique un aumento en los caudales contratados de suministro, o cualquier modificación en el número de receptores.

  • Soy promotor de viviendas. ¿Puedo solicitar una acometida de agua o alcantarillado?

    Puede consultar toda la información relacionada con la solicitud de acometidas aquí.

  • ¿Cómo puedo dar de baja el servicio de agua?

    Puedes hacerlo a través de cualquiera de los canales de contacto que tenemos a tu disposición

    • DNI o NIF, en caso de que no se presentara el titular:
      • Autorización firmada por el titular.
      • D.N.I de ambos (titular y autorizado).
    • Lectura del contador, tomada el mismo día de la gestión.
    • Cuando no coincidan titular y el peticionario, se deberá justificar documentalmente la vinculación de este último con la vivienda o local.
  • ¿Qué debo hacer para comprobar si tengo un escape o fuga en casa?

    A continuación, te indicamos los pasos que debes seguir: 

    • En primer lugar, debes localizar tu contador de agua. Entra en el cuarto de contadores de la finca. En la batería de contadores hay un plano donde podrás encontrar la ubicación de tu contador. 
    • Seguidamente, comprueba que el contador funciona correctamente. Para ello, deja un grifo abierto en tu casa o en tu local. La aguja roja de la esfera grande o la última cifra roja del contador (si es electrónico) debe moverse en sentido ascendente. Manteniendo el grifo abierto, cierra la llave de paso del contador y comprueba que éste no registre ningún movimiento. 
    • Para terminar, vuelve a abrir la llave de paso y cierra todos los grifos de casa durante una hora aproximadamente. Observa si el contador ha registrado consumo de agua. Si es así, es muy posible que haya un escape en la instalación, ya que el contador sólo registra consumo si pasa agua por él.
  • ¿A quién debo llamar si tengo un escape de agua?

    Si tienes un escape, debes ponerte en contacto con un fontanero o empresa especializada o bien comprobar si tu seguro de hogar cubre este tipo de reparaciones. Te recordamos que la conservación y la reparación de cualquier avería en las instalaciones interiores es responsabilidad del usuario, como establece el Reglamento del Servicio de Agua.

  • ¿A quién debo llamar si mi desagüe o el de la comunidad tienen una avería u obstrucción antes de llegar a la conducción del alcantarillado general de la calle?

    Cuando la acometida del alcantarillado está obstruida o averiada, ya sea en la instalación interior o en la canalización del alcantarillado, el responsable es el propietario de la finca o vivienda que la utiliza. Es necesario evacuar las aguas sucias a la red general de vertidos o al alcantarillado municipal. Debes ponerte en contacto con una empresa privada para desatascar las canalizaciones de vertido de residuos.

  • No tengo agua en casa. ¿Qué hago?

    • En primer lugar, averigua si la falta de agua afecta a todos los puntos de agua de tu casa. Si es así, contacta con algún vecino para saber si la incidencia es general. Si los vecinos no están afectados, comprueba que la llave de paso interior de tu casa esté completamente abierta.
    • A continuación, verifica que el contador o el equipo de medición tenga las dos llaves de paso abiertas (es decir, giradas completamente a la izquierda). Recuerda que para localizar tu contador de agua tienes que entrar con la llave universal en el cuarto de contadores, que generalmente está en el portal o en el vestíbulo de la finca. En la batería de contadores hay un plano donde podrás encontrar la ubicación de tu contador. 
    • Si después de haber hecho estas comprobaciones sigues sin agua, llámanos a nuestro teléfono de atención al cliente y haremos todo lo posible para ayudarte.
  • Han reparado recientemente una avería de agua en la calle y ahora no tengo presión suficiente en casa. ¿Qué hago?

    En ocasiones, mientras se produce un escape o durante su reparación, es posible que la misma presión del agua pueda arrastrar pequeñas partículas de arena de las tuberías generales y también de las particulares de la finca. Por suerte, no se trata de nada grave. En la mayoría de los casos, transcurridos unos minutos tras la reparación de la avería exterior debería restablecerse la normalidad en el suministro, recuperando la presión habitual. No obstante, si sigues sin la presión habitual, llámanos a nuestro teléfono de averías y haremos todo lo posible para ayudarte.

  • No tengo presión de agua en casa. ¿Qué hago?

    • Comprueba que la llave de paso interior de tu casa esté completamente abierta. Si tienes instalado algún aparato reductor de presión, comprueba que funcione correctamente. 
    • A continuación, verifica que el contador o el equipo de medición tenga las dos llaves de paso abiertas (es decir, giradas completamente a la izquierda). Recuerda que para localizar tu contador de agua tienes que entrar con la llave universal en el cuarto de contadores, que generalmente está en el portal o en el vestíbulo de la finca. En la batería de contadores hay un plano donde podrás encontrar la ubicación de tu contador.
    • Si después de haber hecho estas comprobaciones sigues sin presión, llámanos a nuestro teléfono de atención al cliente y haremos todo lo posible para ayudarte.
       
  • No tengo presión en el agua caliente de mi casa. ¿Qué hago?

    • Recuerda que la empresa de agua sólo te suministra agua corriente a través de la red de distribución general. Es decir, se trata de agua fría. Abre cualquier grifo de casa y comprueba que el agua fría tenga la presión habitual. Si no es así, revisa la llave de paso interior, y que el contador o el equipo de medición tenga las dos llaves de paso abiertas (es decir, giradas completamente a la izquierda).
    • Recuerda que para localizar tu contador de agua tienes que entrar con la llave universal en el cuarto de contadores, que generalmente está en el portal o en el vestíbulo de la finca. En la batería de contadores hay un plano donde podrás encontrar la ubicación de tu contador.
    • Si aún así sigues sin tener presión en el agua caliente, contacta con un fontanero o con tu seguro del hogar para que verifiquen la instalación y el circuito del agua caliente.
  • ¿Qué necesito para registrarme en el área de clientes?

    • Tienes que ser titular de algún contrato de suministro de agua de nuestra compañía e introducir en el formulario los datos personales que se te solicitan y que nos diste como cliente, incluyendo el número de contrato y el DNI o NIE.
    • Deberás introducir un nombre de usuario y una contraseña que puedas recordar fácilmente y un mail donde podamos enviarte las comunicaciones.
    • A partir de entonces entrarás en la parte privada y podrás realizar las gestiones que necesites con nosotros.
  • Necesito un duplicado de factura de mi suministro, ¿dónde puedo dirigirme?

    Puedes hacerlo fácil y rápidamente mediante nuestra área de clientes o también a través de nuestro teléfono de atención al cliente. En este vídeo tutorial te explicamos como hacerlo.

    • Cómo realizar una descarga masiva de facturas. Descargar tus facturas es muy sencillo si te has dado de alta en el Área de Clientes de la web. Accede a tu cuenta y ve a la sección «Gestiones online» del menú principal. Después dirígete a «Descarga masiva de facturas». Haz clic en la pestaña «Solicitar descarga» y rellena los campos necesarios: asigna el nombre que quieras a la descarga e indica el periodo temporal que desees. También puedes elegir cómo seleccionar las facturas, por documento de identidad o por número de contrato. A continuación, marca una a una las facturas que desees descargar y haz clic en «Continuar». Verifica que las facturas seleccionadas son las que necesitas. Puedes descargarlas en un Excel con el botón “Descargar listado”. Para descargarlas en PDF, haz clic en ‘Confirmar’ para que se procese tu solicitud. Recibirás un correo electrónico que te avisará de que las facturas se han descargado correctamente. Si no ves el correo en tu bandeja de entrada, recuerda revisar la carpeta de spam. A partir de ese momento ya tendrás las facturas a tu disposición en la pestaña ‘Descargas solicitadas’ y podrás descargarlas en formato PDF. A través de la web, todo son ventajas.
  • ¿Cómo puedo pagar mi factura de agua?

    Disponemos de varios canales de pago para que tengas la máxima flexibilidad:

    • Domiciliación bancaria: canal de pago más fácil y cómodo utilizado por la mayoría de clientes. Sólo tienes que facilitarnos el número de cuenta bancaria en formato IBAN (2 letras, 2 números de control y 20 números más) y el documento SEPA firmado. Domicilia ahora tus recibos cómodamente a través del Área de Clientes.
    • Apartado “Pago de facturas” de esta misma web: pago online mediante tarjeta de crédito o débito. Deberás disponer de la siguiente información: código CPR, Emisora, Referencia, Identificación e Importe que se muestra en la parte inferior de la factura junto a la ráfaga de pago. En este vídeo tutorial te explicamos como hacerlo.
    • Puedes pagar tus facturas desde la web sin necesidad de haberte registrado en el Área de Clientes. Es muy sencillo, sólo necesitas tener a mano la factura que quieres pagar y seguir estos pasos: Dirígete a «Tu servicio», en el menú principal, y selecciona «Pago de facturas». Accede a la entidad bancaria desde la parte inferior de la pantalla. No es necesario ser cliente de la entidad para poder pagar. Selecciona «Pagar ahora con código CPR» y cumplimenta los datos solicitados. Los encontrarás en la parte inferior de la factura: CPR, emisora, referencia, identificación e importe. Escribe los datos solicitados que encontrarás en la parte de debajo de tu factura. No olvides introducirlos sin guiones e indicar el importe exacto. Una vez cumplimentados los datos solo faltará introducir la información de tu tarjeta bancaria. Para terminar el proceso, haz clic en «Pagar». También puedes pagar tus facturas si te has registrado en el Área de Clientes. Accede a tu cuenta y haz clic en «Mis facturas». Las facturas pendientes de pago aparecen en la parte inferior. Pulsa en «Ver factura online», luego en «Acciones» y descarga la factura en PDF, ya que la necesitarás después. Regresa a la sección anterior, «Mis facturas». Pulsa en «Pago online» y accede a la entidad bancaria. Selecciona la opción «Pagar ahora con número de código de barras». Para introducir el código de identificación, observa la parte inferior de la factura descargada. Debajo del código de barras encontrarás el número que debes copiar y pegar en el campo requerido. Escribe tu email de usuario y pulsa en «Iniciar pago». Solo falta introducir los datos de la tarjeta bancaria y hacer clic en «Pagar» para finalizar el proceso. A través de la web, todo son ventajas.
    • Teléfono de Atención al cliente
    • Desplazándote a alguna de las entidades colaboradoras que se muestran en la parte inferior de la factura (Correos o entidades bancarias), podrás pagar en metálico o tarjeta bancaria presentando el documento con ráfaga bancaria que te hemos hecho llegar.
    • Desplazándote a nuestras Oficinas de Atención al Cliente dónde sólo podrás pagar a través de tarjeta de crédito o débito o solicitar un documento de pago para pagar en efectivo en nuestras entidades colaboradoras
  • ¿Cómo puedo emitir algún documento de pago de alguna de mis facturas?

    En este vídeo tutorial te explicamos como hacerlo.

    • En primer lugar, para solicitar el documento de pago de una factura pendiente, debes acceder a tu cuenta en el área de clientes y a continuación dirigirte a la sección de menú “Gestiones online”. Una vez accedas, podrás visualizar las gestiones que puedes realizar, clasificadas en grupos en función de su tipología. Seguidamente debes seleccionar la opción “Documentos de pago”, que está situada en el grupo de gestiones “Facturas y pagos”. A continuación, selecciona el contrato que contiene las facturas pendientes de pago y pulsa en “continuar”. En el siguiente paso, selecciona las facturas de las cuales necesitas el documento y pulsa el botón “Generar documento de pago”. Aparece entonces un mensaje de confirmación, que permite cancelar la operación o continuarla con el botón “generar documento”. Por último, pulsa el botón “descargar documento de pago” para generar el PDF del documento, que quedará guardado en tu PC y disponible para imprimir en el momento que sea necesario. A través de la web ¡todo son ventajas!