- Imprimir |
Els teus drets sempre coberts
Si creus que no t'hem resolt una queixa de forma satisfactòria, tens dret a utilitzar l'arbitratge.
Es tracta d'un procediment extrajudicial de resolució de conflictes en l'àmbit de consum que naix quan les parts enfrontades no es posen d'acord en la solució més adequada i utilitzen un tribunal arbitral per a la resolució de la divergència. Totes dues parts es comprometen a complir la resolució que dicte el tribunal. Les reclamacions entre consumidors i empresaris, que es poden resoldre mitjançant l'arbitratge de consum, es gestionen a través de la Junta Arbitral de Consum d'Alacant. És un sistema gratuït i molt més àgil que la reclamació judicial.
Per a la tramitació de l'arbitratge, és necessari que prèviament haja presentat a la companyia una reclamació i haja obtingut resposta. Si aquesta la considera insatisfactòria, té dret a utilitzar els serveis de el Customer Counsel de l'empresa o bé pot acudir a l'OMIC (Oficina Municipal del Consumidor) del seu municipi o a la Junta Arbitral de Consum d'Alacant i sol·licitar mediació o arbitratge.